Wednesday, March 5, 2014

~ Kek Cheese Oreo ~

_DSC0997

Semudah ABC membuat Kek Cheese Oreo ni. Hasil dan rasanya adalah memuaskan. Teringin atas faktor aku rajin membuatnya. Semenjak 2 minggu kebelakangan ni aku gian nak makan Kek Cheese Oreo. Lebih baik aku belajar buat sendiri makan pon puas dan modal tak la mahal sangat. Gambar atas Kek Cheese Oreo yang telah siap untuk di makan.

20140304_175018

Antara bahan-bahan yang perlu ada untuk membuat Kek Cheese Oreo. Semua di dapati di kedai bakeri. Mini oreo aku beli di 7 eleven dan oreo hancur aku beli siap jugak senang. Resepi aku ambil dari FB ‘Buku Resepi"’.dan video melalui youtube. Cuba la buat.. memang senang tak perlu di bakar cuma masuk di dalam peti sejuk untuk semalamam.

KEK CHEESE OREO TAK PERLU BAKAR

250g paket biskut digestive
1 paket biskut oreo (14 keping)
1 paket mini oreos
100g mentega
2 sudu besar air panas
1 sudu besar gelatin powder
2 x 250g pkts cream cheese (suhu bilik)
1 cawan cream pekat (whipping cream)
3/4 cawan gula caster
1/4 cawan susu pekat

https://www.youtube.com/watch?v=iXczdnKz584

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...