Thursday, March 22, 2012

~ Macam2 Menu Ada.. Terlebih Rajin Sudah ~

_DSC1329
Setelah peti ais baru sampai.. gigih aku ngan en abang pergi pasar beli barang2 basah tuk stok 2 minggu kat Pasar Borong Selangor dekat jer dengan rumah aku. Macam2 kami beli ketam, sotong, udang, ikan bawal, ikan kerisi, ikan tenggiri, ikan merah, ayam dan sayur-sayuran. Menu kat atas ni ler fav aku.. lama dah teringin nak makan masak lemak ketam + kacang buncis. Ketam kurang besar sekilo rm16.50. Kalau dapat yang besar lagi best makan.

_DSC1338
Yang ni sambal sotong fav aku jugak. En abang dengan anak2 x makan sotong. Aku jer sorang bedal sotong ni.

_DSC1339
Sambal ikan tenggiri goreng. Menu permintaan en abang.

_DSC1327
Banyak nyer aku masak masa ari ahad aritu. Walau pon macam2 jenis menu yang ada tapi alhamdulliah semua habis di makan. Yang sambal sotong dan sambal ikan tenggiri goreng banyak tu jer yang aku masak. Sup ikan merah tu si tecik uqail punyer menu. Ikan bawal goreng tu iqbal nyer fav menu. Dan sambal belacan + sayur salad + ulam en abang punyer. Sara plak tak kisah sumer dia makan. Seronok sungguh tengok en abg dgn anak2 makan masa tu selera sungguh. Maklum la air tangan isteri dan ibu sendiri masak sudah pasti sedap kata dorang.

notajariku – seronok lagi makan di rumah dari makan di luar.PlateThumbs up

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...